|
Program
VIA 2000 je namenjen trasiranju horizontalnega in vertikalnega
poteka cest in obdelavi topografskih podlog. Program, ki je napisan
tudi v slovenskem jeziku, predstavlja novost na trgu in prinaša
nekaj sprememb v projektiranju prometnic. VIA 2000 deluje kot
aplikativna nadgradnja programa ACAD. Široki spekter unašanja
podatkov omogoča uporabo programa na vseh nivojih projektiranja od
idejnih študij do glavnih projektov ali projektov izvedenih del.
Program VIA 2000 je namenjen trasiranju horizontalnega in
vertikalnega poteka cest in obdelavi topografskih podlog.
Program
VIA 2000 odlikuje:
-enostavnost
-prilagojenost željam projektantov
-vgrajeni veljavni pravilnik
-lahko razumljivi meniji
-kompatibilnost z AutoCAD-om
-hitrost dela
-skromni hardverski zahtevi
indeks |
|
|
|
Del
programa PROJEKT vsebuje vse relevantne podatke potrebne za obdelavo.
OS, VZDOLŽNI PROFIL ali PRECNI PROFILI so le zahtevani prerez v tem
trenutku. Katere koli spremembe se istočasno registrirajo v
kompletnem programu ne glede na to v katerem prerezu ceste so
nastale.
Na
začetku dela projektant odpre novi projekt v katerem vnaša podatke
za računsko hitrost, širine voznih pasov, razdelilne, robne in
dodatne pasove in položaj vijačenja. Število voznih pasov ni omejeno,
program pa omogoča tudi projektiranje avtocest in z izbiro te opcije
riše ustrezne prečne profile.
Podloge
za projektiranje se dobijo na kateri koli način tj klasičnim načinom
snemanja vzdolžnega profila in prečnih profilov, tahimetrijskim
snemanjem, skeniranjem in vektorizacijo že obstoječih kart itn. Pri
delu z omenjenim kartam program sam kreira digitalni model reljefa
iz katerega formira potrebne datoteke terena za vzdolžni profil in
prečne profile.
indeks |
|
|
Os
ceste ali temena je možno postaviti grafično ali numerično.
Numerični postopek se večinoma uporablja za vnašanje koordinat temen
ali elementov krivin že zakoličene osi. Grafični način pomeni
dodajanje, popravljanje in brisanje temen z enostavnim klikanjem
miške na izbrani podlogi ali brez nje. Velikost radija in prehodnic
določa projektant ali prepusti programu izbiro minimalnih elementov
na podlagi računske hitrosti.
|
|
|
Projektirana
os se optimalizira s pomočjo velikega števila dodatnih
ukazov. Na razpolago je rotacija, vzporedno premikanje,
sprememba alfe, formiranje S-loka... Vse opcije delujejo
na podoben način kot prvobitno postavljanje temen. Koti
in oddaljenosti se vnašajo numerično ali se grafično z
miško pokaže zahtevani položaj. Pri trasiranju je možno
v vsakem trenutku določiti stacionažo in oddaljenost katerekoli
točke od osi, prečni naklon na tej stacionaži, kote asfalta
itn.
|
download
os.dwg
|
|
Če
je že projektirana niveleta mogoče je direktno na situaciji
pregledavati prečne profile. Grafično se pokaže stacionaža na kateri
projektant želi preveriti izgled profila in potem s klikom miške
profil nariše kjerkoli na situaciji.
Formiranje
dodatnih pasov se rešuje vpisovanjem stacionaže začetka in konca
pasu, dolžine na kateri se doseže njena polna širina in radija
krivin.
indeks |
|
|
Vzdolžni
profil je namenjen določanju vertikalnih elementov ceste in
odvodnjavanja in risanju vzdolžnega profila v katerem koli merilu.
Velikost opisov v tabeli, ki jih uporabnik sam izbira, se
avtomatično prilagaja izbranem merilu risbe. Tabelo je možno
spreminjati med izdelavo projekta, dodajati rubrike, brisati jih ali
spreminjati njihovo velikost. |
|
|
Vertikalni
elementi ceste se določajo numerično ali grafično. Vpisujejo
se stacionaže in višine lomov ali se grafično s klikom
miške določi položaj loma. Možna je tudi kombinacija obeh
načinov tako da se lom pokaže grafično, potem pa se preide
v numerični način zaradi večje natančnosti. Spreminjanje
posameznih elementov pod pogojem fiksiranja drugih omogoča
dosezanje milimetrske natančnosti v kratkem času.
|
download
vzdolzni.dwg
|
|
Program
za vsak lom izpiše minimalni radij zaokrožitve za izbrano računsko
hitrost.
Pri
delu na vzdolžnem profilu se tabela avtomatično obnavlja pri vsaki
spremembi loma. Največja prednost programa je možnost preverbe
prečnega profila s klikom miške kjerkoli na vzdolžnem profilu. Tako
projektant na eni risbi istočasno preverja vse, od osi do profilov.
Narisani profili se s spremembo nivelete tudi avtomatično obnavljajo.
indeks |
|
|
Pri
reševanju odvodnjavanja razlikujemo dva primera.
Niveleto
rigole in mulde program sam prilagaja niveleti ceste. Projektant v
tabeli samo preverja vrednosti naklona v prehodnicah nastale zaradi
vijačenja kolovoza. Na ta način uporabnik dobi podatke ali se v eni
od prehodnic pojavi naklon manjši od minimalnega ali v primeru
kontra naklona dobi točno lokacijo požiralnika.
V
drugem primeru uporabnik razpolaga z velikim številom kombinacij za
reševanje nivelete jarka ali drenaže, fiksiranje stacionaže, naklona
ali višine, določanju dna v vzdolžnem ali prečnem profilu itn.
Lomi
odvodnjavanja se rešujejo podobno kot lomi nivelete. Pomoč je tudi
možnost določanja loma jarka direktno v prečnem profilu. Potrebno je
samo profil narisati na predhodno opisani način in grafično pokazati
koto dna jarka na željeni strani od osi. S programom je mogoče
avtomatično definirati tudi zemeljske jarke vpisovanjem globine
jarka . Tako določeni jarki se numeričnim postopkom usmerijo proti
projektiranim propustom.
indeks |
|
|
Prečni
profili so v programu VIA 2000 avtomatični produkt predhodnega dela
ker jih uprabnik preverja vzporedno s projektiranjem osi in nivelete.
Veliko število konstant za določanje normalnega profila omogoča
dobijanje željene oblike profila na vseh odsekih. Izbira tipa
odvodnjavanja in naklon brežin posebej za usek in nasip, dimenzij
drenaže, robnika, pločnika, jarka, mulde, rigole itn so samo delček
široke palete možnosti, ki jih program ponuja za dobijanje
optimalnega profila. Vse konstante je možno zelo enostavno
spreminjati tudi za posamezne odseke. Prečne profile je možno
pregledovati na ekranu posamezno brez vnaprej določenega vrstnega
reda ali s klikom na opcije naslednji in predhodni.
|
|
|
Na
koncu zadostuje samo še en klik na opcijo za končno risanje
profilov. Ta postopek traja npr. dve minuti za sto profilov,
ki so z risanjem že splanimetrirani in kotirani. Vsi podatki
o količinah so vpisani v Excel-ovo datoteko iz katere
se z enostavnim makroom ( pritisk na tipke Ctrl-M ) dobijo
skupne količine izkopa, nasipa, tampona... za projektirano
cesto. V posebno datoteko se pri risanju profilov vpisujejo
tudi podatki o karakterističnih točkah. Na podlagi njih
program riše trup ceste z ustreznimi šrafurami, ki jim
uporabnik določa velikost in število.
indeks
|
download
precni.dwg
|
|
Na
koncu je možno projekt opremiti tudi s kompletno prometno opremo.
Vse talne oznake in vertikalna signalizacija se zelo enostavno
importirajo v situacijo v katerem koli merilu. Projektant s klikom
miške ali vpisovanjem stacionaže določi lokacijo oznake, vse ostalo
program pa naredi sam.
indeks |
|
|
|
|
|
|
|
Ko projektiranje postane ustvarjalni izziv.
|
|