Via 2000
  Uvod
  Projekt
  Osi
  Vzdolžni profil
  Odvodnjavanje
  Prečni profil
  Prometna oprema
    
  Nazaj
 
UVOD

Program VIA 2000 je namenjen trasiranju horizontalnega in vertikalnega poteka cest in obdelavi topografskih podlog. Program, ki je napisan tudi v slovenskem jeziku, predstavlja novost na trgu in prinaša nekaj sprememb v projektiranju prometnic. VIA 2000 deluje kot aplikativna nadgradnja programa ACAD. Široki spekter unašanja podatkov omogoča uporabo programa na vseh nivojih projektiranja od idejnih študij do glavnih projektov ali projektov izvedenih del.
Program VIA 2000 je namenjen trasiranju horizontalnega in vertikalnega poteka cest in obdelavi topografskih podlog.

Program VIA 2000 odlikuje:

-enostavnost
-prilagojenost željam projektantov
-vgrajeni veljavni pravilnik
-lahko razumljivi meniji
-kompatibilnost z AutoCAD-om
-hitrost dela
-skromni hardverski zahtevi


indeks
 



PROJEKT

Del programa PROJEKT vsebuje vse relevantne podatke potrebne za obdelavo. OS, VZDOLŽNI PROFIL ali PRECNI PROFILI so le zahtevani prerez v tem trenutku. Katere koli spremembe se istočasno registrirajo v kompletnem programu ne glede na to v katerem prerezu ceste so nastale.

Na začetku dela projektant odpre novi projekt v katerem vnaša podatke za računsko hitrost, širine voznih pasov, razdelilne, robne in dodatne pasove in položaj vijačenja. Število voznih pasov ni omejeno, program pa omogoča tudi projektiranje avtocest in z izbiro te opcije riše ustrezne prečne profile.

Podloge za projektiranje se dobijo na kateri koli način tj klasičnim načinom snemanja vzdolžnega profila in prečnih profilov, tahimetrijskim snemanjem, skeniranjem in vektorizacijo že obstoječih kart itn. Pri delu z omenjenim kartam program sam kreira digitalni model reljefa iz katerega formira potrebne datoteke terena za vzdolžni profil in prečne profile.
 

indeks



OS

Os ceste ali temena je možno postaviti grafično ali numerično. Numerični postopek se večinoma uporablja za vnašanje koordinat temen ali elementov krivin že zakoličene osi. Grafični način pomeni dodajanje, popravljanje in brisanje temen z enostavnim klikanjem miške na izbrani podlogi ali brez nje. Velikost radija in prehodnic določa projektant ali prepusti programu izbiro minimalnih elementov na podlagi računske hitrosti.

Projektirana os se optimalizira s pomočjo velikega števila dodatnih ukazov. Na razpolago je rotacija, vzporedno premikanje, sprememba alfe, formiranje S-loka... Vse opcije delujejo na podoben način kot prvobitno postavljanje temen. Koti in oddaljenosti se vnašajo numerično ali se grafično z miško pokaže zahtevani položaj. Pri trasiranju je možno v vsakem trenutku določiti stacionažo in oddaljenost katerekoli točke od osi, prečni naklon na tej stacionaži, kote asfalta itn.
 

          
                  
download os.dwg


Če je že projektirana niveleta mogoče je direktno na situaciji pregledavati prečne profile. Grafično se pokaže stacionaža na kateri projektant želi preveriti izgled profila in potem s klikom miške profil nariše kjerkoli na situaciji.

Formiranje dodatnih pasov se rešuje vpisovanjem stacionaže začetka in konca pasu, dolžine na kateri se doseže njena polna širina in radija krivin.
 

indeks



VZDOLŽNI PROFIL

Vzdolžni profil je namenjen določanju vertikalnih elementov ceste in odvodnjavanja in risanju vzdolžnega profila v katerem koli merilu. Velikost opisov v tabeli, ki jih uporabnik sam izbira, se avtomatično prilagaja izbranem merilu risbe. Tabelo je možno spreminjati med izdelavo projekta, dodajati rubrike, brisati jih ali spreminjati njihovo velikost.

Vertikalni elementi ceste se določajo numerično ali grafično. Vpisujejo se stacionaže in višine lomov ali se grafično s klikom miške določi položaj loma. Možna je tudi kombinacija obeh načinov tako da se lom pokaže grafično, potem pa se preide v numerični način zaradi večje natančnosti. Spreminjanje posameznih elementov pod pogojem fiksiranja drugih omogoča dosezanje milimetrske natančnosti v kratkem času.

           
                
download vzdolzni.dwg


Program za vsak lom izpiše minimalni radij zaokrožitve za izbrano računsko hitrost.

Pri delu na vzdolžnem profilu se tabela avtomatično obnavlja pri vsaki spremembi loma. Največja prednost programa je možnost preverbe prečnega profila s klikom miške kjerkoli na vzdolžnem profilu. Tako projektant na eni risbi istočasno preverja vse, od osi do profilov. Narisani profili se s spremembo nivelete tudi avtomatično obnavljajo.
 

indeks



ODVODNJAVANJE

Pri reševanju odvodnjavanja razlikujemo dva primera.

Niveleto rigole in mulde program sam prilagaja niveleti ceste. Projektant v tabeli samo preverja vrednosti naklona v prehodnicah nastale zaradi vijačenja kolovoza. Na ta način uporabnik dobi podatke ali se v eni od prehodnic pojavi naklon manjši od minimalnega ali v primeru kontra naklona dobi točno lokacijo požiralnika.

V drugem primeru uporabnik razpolaga z velikim številom kombinacij za reševanje nivelete jarka ali drenaže, fiksiranje stacionaže, naklona ali višine, določanju dna v vzdolžnem ali prečnem profilu itn.

Lomi odvodnjavanja se rešujejo podobno kot lomi nivelete. Pomoč je tudi možnost določanja loma jarka direktno v prečnem profilu. Potrebno je samo profil narisati na predhodno opisani način in grafično pokazati koto dna jarka na željeni strani od osi. S programom je mogoče avtomatično definirati tudi zemeljske jarke vpisovanjem globine jarka . Tako določeni jarki se numeričnim postopkom usmerijo proti projektiranim propustom.


indeks



PREČNI

Prečni profili so v programu VIA 2000 avtomatični produkt predhodnega dela ker jih uprabnik preverja vzporedno s projektiranjem osi in nivelete. Veliko število konstant za določanje normalnega profila omogoča dobijanje željene oblike profila na vseh odsekih. Izbira tipa odvodnjavanja in naklon brežin posebej za usek in nasip, dimenzij drenaže, robnika, pločnika, jarka, mulde, rigole itn so samo delček široke palete možnosti, ki jih program ponuja za dobijanje optimalnega profila. Vse konstante je možno zelo enostavno spreminjati tudi za posamezne odseke. Prečne profile je možno pregledovati na ekranu posamezno brez vnaprej določenega vrstnega reda ali s klikom na opcije naslednji in predhodni.

 

Na koncu zadostuje samo še en klik na opcijo za končno risanje profilov. Ta postopek traja npr. dve minuti za sto profilov, ki so z risanjem že splanimetrirani in kotirani. Vsi podatki o količinah so vpisani v Excel-ovo datoteko iz katere se z enostavnim makroom ( pritisk na tipke Ctrl-M ) dobijo skupne količine izkopa, nasipa, tampona... za projektirano cesto. V posebno datoteko se pri risanju profilov vpisujejo tudi podatki o karakterističnih točkah. Na podlagi njih program riše trup ceste z ustreznimi šrafurami, ki jim uporabnik določa velikost in število.

indeks

           
                 
download precni.dwg



PROMETNA OPREMA

Na koncu je možno projekt opremiti tudi s kompletno prometno opremo. Vse talne oznake in vertikalna signalizacija se zelo enostavno importirajo v situacijo v katerem koli merilu. Projektant s klikom miške ali vpisovanjem stacionaže določi lokacijo oznake, vse ostalo program pa naredi sam.


indeks
     
     
Ko projektiranje postane ustvarjalni izziv.

Produkti | Uporabniki | Download | Ceniki | Kontaktirajte nas | Domov

© Copyright 2003 Sl-King. Vse pravice pridržane.