www.sl-king.si  CAD, GIS  nasveti, novice

September 2004

Vsebina

Uvod
Modeliranje 2D in 3D terena

Sewer+ Predizmere 
Uporabni nasveti za AutoCAD 
Popravki za Autodesk 2005 serijo
Autodesk promocije: brezplačna nadgradnja ali 50% popust
Prijava na e-obvestila
 

 

Če iz kateregakoli razloga ne morete brati tega dokumenta, obiščite stran: September 2004.html


Uvod
.

 
 
Spoštovani prijatelji in cenjeni kupci, pozdravljeni v tretjih
elektronskih obvestilih podjetja SL-King. Namen naših e-obvestil je, da bi vam prenesli naše znanje in izkušnje v uporabi programov podjetij Autodesk in SL-King. V e-obvestilih lahko pričakujete opise novosti in nasvete kako čim bolje izkoristiti programsko opremo.

Želimo si, da bi v naših e-obvestilih dobili idejo ali nasvet, ki vam bo olajšal vaše delo. Če imate vprašanje ali predlog teme o kateri bi želeli brati, nam pišite na naslov: eobvestila@sl-king.si.

Modeliranje 2D in 3D terena
.
Rad bi vam na praktičnem primeru predstavil dodatek v Map-u 2005 za delo s terenom. Za ogled 3D modela terena z obstoječim in projektiranim stanjem si prenesite dwf datoteko. Brezplačni Dwf viewer lahko prenesete iz Autodeskove strani.

Uporabniki AutoCAD-a pa si lahko prenesete risbo z 3D modelom terena.

- AutoCAD 2004 in novejši
- AutoCAD 2000, AutoCAD 2002

Članek je razdeljen na dva dela. V prvem delu je splošni opis dela s terenom. V drugem delu pa je v korakih opisan praktični primer modeliranja terena.
Opis okna Civil Toolspace
Postopek kreiranja 3D terena
 

Opis okna Civil Toolspace

Autodesk Map ima sedaj orodja za delo s terenskimi podatki. Orodja se nahajajo v meniju Civil. Najhitreje poteka delo preko 'Civil toolspace' okna, ki je podobno oknu za lastnosti objektov (properties). Okno 'Civil toolspace' vsebuje ukaze za modeliranje in predstavitev terena.

Delo s terenom zajema naslednje korake:

  1. vnos terenskih podatkov v map
  2. dodajanje objektov (cesta, zid, drugo)
  3. prikaz 2D in 3D modela terena
  4. orodja za analizo terena



Slika: Civil Toolspace okno

Vnos terenskih podatkov je možen iz datoteke, narisanih 3d točk, blokov, iz 2D in 3D polilinij. Map prebere različne vrste datotek s terenskimi podatki. Enako kot pri našem programu 'Via' je možno nastaviti svoj tip datoteke s točkami in vrstni red stolpcev s podatki o točkah.
Višinske točke je možno razporediti na posamezne skupine. Le-te lahko dodeljujete kasneje različnim površinam. Seveda je možno tudi ročno dodati točke. Izris označbe točke in obliko izpisa teksta se določa v oknu za nastavitve točk. Terenske podatke lahko tudi izvozite v datoteko ali XML zapis za izmenjavo podatkov z ostalimi projektanti.

Po vnešenem terenu prikažete teren z enim od možnih načinov prikaza terena (TIN, Grid). Po potrebi dodate objekte in dodelite mejo terena (boundary). Z autodesk map-om lahko dodajate naslednje tipe objektov površinam:

  • mejo preračuna terena (boundary)
  • lomne črte (cesta, jezero, zidovi, drugo)
  • plastnice
  • objekte narisane z ACAD-om

Lastnosti površin nastavite v oknu 'Civil Toolspace' s klikom na jeziček 'Settings':



Slika: Nastavitve površin


Na vrh

Postopek kreiranja 3D terena
 

  1. Točke terena sem včital v Map 3D 2005 iz datoteke.
    Odprl sem okno 'Civil Toolspace' v meniju 'Civil / Show Civil Toolspace'. Nato sem znotraj okna 'Civil Toolpace' pokazal na 'Points', nato kliknil z desno miškino tipko in izbral ukaz 'Create'. Odprlo se mi je naslednje okno:



    V oknu 'Create Points' sem za kategorijo izbral 'Import Points' in za ukaz ENZ, tip datoteke razmejen z presledki. E za Easting, N za Northing in Z za višino.
  2. V naslednjem oknu sem za uvoz točk izbral datoteko s terenskimi točkami in uvožene točke dodelil skupini točk 'Vertexi'.
  3. Kreiral sem površino 'Surface1' z desnim klikom na 'Surface' v oknu 'Civil Toolspace' in izbral ukaz 'New'. Določil sem layer, na katerem se bo izrisovala površina, za način modeliranja terena sem izbral TIN in pritisnil tipko 'OK'
    V oknu 'Civil Toolspace' se mi prikaže nova površina. Na enak način kreiram še površino 2.


     
  4. Za prikaz terena sem površini 'Surface1' dodal točke iz skupine 'Vertexi'.
    Izbral sem 'Surface1' in pod to površino izbral 'Definition' kjer sem določil točke in objekte, ki predstavljajo to površino. V oknu 'Definition' sem izbral 'Point Groups' in kliknil z desno tipko na miški ter dodal skupino točk 'Vertexi' k površini 1.
    V pogledu 2D se vam ne bi smelo spremeniti nič, če pa risbo zarotirate z ukazom '3D Orbit' boste videli izrisano trikotno mrežo.
  5. Za določitev ceste sem izbral lomno črto (breakline) v 'Civil toolspace' oknu pod površino 1, kliknil na desno tipko miške. Odprlo se mi je naslednje okno:



    Pod 'Description' sem vnesel ime lomne črte. Po pritisku na tipko 'OK' sem izbral polilinije ki določajo cesto.
     
  6. Na enak način sem za lomno črto v površini 2 izbral polilinije za določitev dna lagune.
  7. S polilinijo sem orisal vrhnji rob lagune za določeni višini. Da sem dobil željeni naklon, sem dnu lagune z offsetom določil odmik v XY ravnini in potem za ta odmik določil višino polilinije. Višino polilinije sem vnesel v oknu 'Properties' pod 'Elevation'.
    Površini 2 sem dodal lomni objekt z imenom 'VrhLagune' in izbral pripadajočo polilinijo.

    Sedaj sta se mi izrisali 2 površini. Tako sem lahko dobil meji sekanja površin, kar je moj cilj. Da sem presečišči površin lahko izrisal v ravnini XY je bilo potrebno prikazati trikotno mrežo površin v 2D pogledu. To se nastavi v znotraj 'Civil toolspacea' v oknu lastnosti. Izbrerete 'Surface' in kliknete z desno tipko na miški, kjer izberete ukaz 'Edit'.



    V oknu 'Display' vklopite layer 'Triangles' v 2D pogledu.
     
  8. Nato sem izbral 2D pogled na ravnino XY z ukazom v meniju 'Views / 3D Views' kjer sem izbral pogled od zgoraj - 'Top'. Nato sem z polilinijo očrtal presečišči obeh površin.
  9. Polilinijo sem uporabil kot mejo (boundary) za obe površini. Pri površini 1 sem izbral polilinijo za mejo z lastnostjo 'Hide'. Pri površini 2 pa sem to mejo uporabil za določitev zunanje meje površine - lastnost 'Outside'. Pomembno je izbrati možnost 'Non-destructive breakline' v oknu za dodajanje mej površin. Ta možnost kreira na preseku meje in površine dodatne trikotnike na obstoječi višini površine in ne zalomi površine na robovih trikotnega modela terena.


     
  10. Kasneje sem pod nastavitvami lastnosti površin določil še izris plastnic z korakom na 1m višine in vsakih 5m višine glavno plastnico zelene barve.



Želite izvedeti več...? Kontaktirajte me na email saso@sl-king.si in se bomo dogovorili za individualne ali skupinske tečaje.


Na vrh



Uporabni nasvet za Sewer+
.

Pri izdelavi predračunov si lahko pomagate z Sewer-jevim ukazom za izpis predizmer. Pred samim izračunom kubatur je potrebno določiti prečne profile. V prečnih profilih določite osnovni in uporabniške tipe izkopov.

V oknu 'Normalni profili' so zbrani ukazi za določanje in urejanje prečnih prerezov komunalnih vodov. Tu pripravite podlogo za izračun predizmer.

Primer prereza:


Z gumbom 'Osnovi Profil...' določite predlogo tipa izkopa za celotni projekt. Pri spremembi profila na določeni stacionaži pa je potrebno podati profil z drugačnimi karakteristikami.
Po določitvi profilov le-te lahko izrišete. Označite tip profila in pritisnite 'Izrisi Profil'. Profil se izriše okoli koordinat 0,0 v risbi. Lahko odprete prazno risbo in izrišete profil. Nato izvedete ukaz 'Zoom/Extents' v AutoCAD-u.

Razlaga postavk tabele 'Zemeljne Mase' (enote mere v tabeli so m3):

Oznaka - imena mrež in kanalov iz projektnega okna
Humus, Asfalt - količine izkopane površine glede na tip površine
Skupni izkop - celotni izkop brez humusa ali asfalta, izkop je nato razdeljen na odseke po 2m globine
Do Terena - razlika materiala od obsipa cevi do humusa oz. asfalta
Posteljica - volumen materiala za posteljico
Do Ceste - če npr. podamo niveleto projektirane ceste

Skupni zasip = Do Terena + Nad Cevjo + Posteljica + Do ceste
Humus + Asfalt + Skupni Izkop = Do Terena + Nad Cevjo + Posteljica + Volumen Cevi (brez RJ)


 

Na vrh

 

Uporabni nasvet za AutoCAD  



Hatch
- Verjetno ste že naleteli na težave pri šrafiranju. V seriji AutoCAD 2005 sta odpravljeni naslednji dve težavi:


Spreminjanje števila objektov v območju šrafiranja

Z uporabo privzetih nastavitev ne morete šrafirati območje ki vsebuje več kot 10.000 objektov (črt, kvadratov,...) znotraj območja šrafiranja. V izogib gostim šrafuram, ki lahko poveča velikost dwg-ja in poslabša delovanje sistema ima AutoCAD nastavljeno velikost objektov na 10.000.

Rešitev:

MaxHatch spremenljivka določi maksimalno število linij v območju šrafiranja. AutoCAD shrani MaxHatch sistemsko spremenljivko v Windows register. To vrednost lahko povečate z uporabo AutoLISP-a.

Opozorilo: Ob nastavitvi MaxHatch spremenljivke na višjo vrednost se lahko hitrost delovanja AutoCAD-a zmanjša.

  1. V ukazni vrstici AutoCAD-a vpišite (getenv "MaxHatch"). Izpiše trenutno vrednost MaxHatch vrednosti. Privzeta vrednost je 10.000.
  2. Za spremembo vrednosti na 20.000 vtipkajte (setenv "MaxHatch" 20000) v ukazno vrstico. Vnesete lahko vrednosti med 100 in 10mio.

Opozorilo: Pri vnosu ukaza MaxHatch je potrebno paziti na velike in male črke. Vnos mora biti enak kot je zgoraj napisano, vključno z oklepaji.

Šrafiranje nezaprtih območij

Pri šrafiranju vam lahko AutoCAD javi da ni našel vseh mej šrafiranja, čeprav na prvi pogled izgleda da je celotno območje zaprto. Nihče ne želi po nepotrebnem izgubljati časa, zato lahko hitro šrafirate na naslednji način. Znotraj ukaza 'Hatch' kliknite na jeziček 'Advanced in v okno 'Gap tolerance' vnesite vrednost tolerance velikosti luknje.



Slika: Nastavitev šrafure


Na vrh

 

Popravki za Autodesk 2005 serijo  

Autodesk je izdal zbirko popravkov z imenom 'Service Pack 1' za AutoCAD 2005 serijo izdelkov. Za več informacij in prenos popravka kliknite na ustrezni link:

Za inštalacijo popravkov imejte pri roki originalni CD.


Na vrh



Autodesk promocije  

Promocijska ponudba nakupa novih in nadgradnje licenc

S koncem septembra se izteče promocijska ponudba nakupa novih in nadgradnji starih Autodeskovih licenc!

1. Stranke, ki kupujejo
dodatno novo licenco z vzdrževalno pogodbo, brezplačno dobijo dograditev in vzdrževalno pogodbo za obstoječo licenco.

2. Stranke, ki dograjujejo obstoječo programsko opremo na različico 2005, imajo ob hkratnem nakupu vzdrževalne pogodbe 50% popust na dograditev.

Več o ponudbi.


Paket programske opreme Autodesk ter 17" in 19" LCD monitorji

Ob nakupu Autodesk programske opreme lahko po ugodnih cenah dobite Eizo LCD monitorje:

17"     L550    80.000 SIT+DDV, na zalogi siva ali črna barva
17"     L557    90.000 SIT+DDV, siva barva
19"     L767    150.000 SIT+DDV, siva barva


Pogoj za nakup je istočasno naročilo programske opreme Autodesk v vrednosti min. 260.000 SIT (brez DDV). Torej je za nakup monitroja po zares ugodni ceni dovolj že naročilo LT-ja. V primeru naročila Autodeskove programske opreme večje vrednosti lahko naročite ustrezno večje število monitorjev (v primeru nakupa Acad-a 2005: 4kom).
Ponudba velja do odprodaje zalog.


Na vrh




Želimo vam uspešen delovni dan.

SL-King tim!

e-obvestila arhiv


Kontakt

Prosimo pošljite komentarje in predloge na:
.
e-obvestila

SL-King informacijski sistemi - Ko je projektiranje ustvarjalni izziv!

SL-King d.o.o.
Dunajska cesta 113
1000 Ljubljana
Tel: +386 (1) 565-75-65
Fax: +386 (1) 565-75-60


Prijava/Odjava
 

Če se želite prijaviti ali odjaviti na e-obvestila obiščite stran.